fredag 20 november 2009

Åsså var de freda igen! Jippi cayey!

Oj vilken engagemang det blivit kring "Fredagslåten". Tack kära kollegor. Måste tillstå att det är ett finfint sätt av avsluta veckan på. Det är faktiskt så att Anderz kom in med veckans bidrag redan förra fredagen. Stort.

Vinnare denna vecka är alltså Anderz. Mycket välförtjänt.



På en hedrande andra plats trillade Robbans bidrag in.



Projektledarna var verkligen på hugget den här veckan! Johans bidrag.



Och vår alldeles egna polska, eller hur var det nu? Tjeckien? Slovakien? I alla fall. Lucia!



Sedan är det sjuklingen Thereses tur! Krya på dig!



Aludds sista bidrag på tre veckor. Troligtvis. Men man vet ju aldrig med den gode Håkan. Ha det riktigt skönt i Indien förresten!



Jag har den stora glädjen att presentera solsidans allra senaste tillskott! Åsa! Grafisk formgivare och final art! Välkommen, välkommen.



Hmmm ... nu blev det så förvirrat! Det skickas numera in låtar för nästkommande veckor och det snurrar dessvärre till det för mig. Vi får införa en regel att "Fredagslåten" ska skickas in samma fredag som den publiceras. Men eftersom Robban varit så full av engagemang så får han med båda sina bidrag den här veckan. Men det är en engångsföreteelse.

Så här kommer Robbans bidrag nummer två.



Och så var det Mias tur! Så trevligt att få med ditt bidrag även denna vecka. Mia jobbar nämligen inte på fredagar.



Så var det bara jag själv, Ruth och Nusse kvar. Nusse skickade faktiskt in sitt bidrag redan för ett par dagar sedan, men det visade sig att den var låst för inbäddning. Så nu inväntar jag en ny.

Och här kommer Ruths val. Det märks att hon redan börjar bli varm i kläderna.



Den här fredagen är helt crazy. Det är nog för att Aludd ska vara ledig i tre veckor. Men här kommer en låt till från mr Aludd.



Och ett gästspel från Pelle den här veckan också.



And the one and only – Nusse!



Så var det bara jag kvar. Trevlig helg! Rock on!



Två små tillägg! En låt från mig själv bara för att jag får ändra och dola som jag vill på den här bloggen. Och en från världens finast Sven-Eric.



4 kommentarer:

  1. måste väl ändå gjort ont i hjärtat att lägga upp en låt med carola på denna utmärkta blogg? ekis

    SvaraRadera
  2. Mias bidrag med Soul Train gjorde att man verkligen kom i fredagsstämning.
    Kommer nog titta på den några gånger till under kvällen :-)
    Kul att se ELO igen. Det var länge sedan.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Fredagslåt - vilken bra idé!
    Apropå Leather Nun vill jag bara påminna om deras 'Cool Shoes'. Bortglömd (av en anledning).
    Lyckas inte länka, men sök på YouTube.

    SvaraRadera