torsdag 26 november 2009

På glöggsoaré med Dagens Nyheter.

I går var det glöggsoaré med DN. Vi höll till i finfina Fröhuset vid Trädgårdsföreningens entré. Owe och Lotta var på strålande humör och hälsade alla personligt välkommen. Mycket folk var det också och tro sjutton det efter en sådan minikampanj med Bombay-TV-filmer och allt. Owe hälsade och tackade för hjälpen med inbjudan och berättade att de fått massor med positiva reaktioner.



Klicka på bilden så blir den tydlig och fin.

Tävlingskocken Johan Björkman hade komponerat en fin buffé. Minitapas kan man väl kalla rätterna. En relativt utmanande smakupplevelse måste jag ändå säga att det var. Till det serverades det öl och vin och cola för mig som var lite bakis. Okej då, jag fick i mig ett par öl jag med.

På ena väggen hängde samtliga bidrag från DN:s Reklamcup som var kul att se. Synd att vi inte bidrog med den där annonsen som var tänkt. Jag tror den hade kunnat utmana och vinna några matcher åtminstone. Men vi får komma tillbaka nästa år istället.



Paul Hansen höll låda under en kvart och visade bilder. Hans lite torra humor gav flera skrattsalvor. Efteret lottade han ut ett antal ex av sin nyutgivna fotobok, och kan man tänka sig, solsidans Therese drog en av vinstlotterna.

Axel Björklund orerade om bilagan "På Stan" och jag fick tillfälle att kolla in min iPhone app och inse att den är grym. Synd att den enbart rör Stockholm. Men åker jag dit i helgen kan jag välja bland 134 konstevenemang.

Axel var oerhört nöjd med att "På Stan" återigen ges ut på fredagar istället för på torsdagar. Han sa något i stil med:

– Vårt innehåll ska vara nära förknippat med alkohol och det är ju inte bra att uppmana folk att dricka alkohol på torsdagar, men på fredagar går ju bra ... det där var inte direkt förankrat i ledningsgruppen.

Ge mig mig en "påstan-app" till Göteborg tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar