måndag 16 november 2009

Morgonens träning var verkligen inte på topp.

Jag är så glad att den är över. Så inåt helsike jobbigt som det var att träna den här morgonen har det aldrig varit. Jag är inte den som brukar ge upp, men efter rodden tackade jag för mig. Dessutom tappade jag bort toppen på min vattenflaska. Ni vet den där man dricker ur. Insåg det redan i omklädningsrummet och tro inte att jag inte letat. Men jag kunde banne mig inte hitta den. Gick till och med tillbaka in och kollade på toalettet inne på gymmet. Kanske hann den utländske gentlemannen som städar hunnit norpa åt sig den. Vad vet jag. Så jag får klara mig utan toppen. Jag skruvar ändå alltid av den när jag dricker.

Min vattenflaska är annars en trogen vän sedan min tid som badmintonspelare. Fick den av min plastfarsa minns jag. Bättre begagnad. Runt om på sidorna står det Intersport. Nerifrån och upp. Sliten blå text i typsnittet Souvenir tror jag bestämt. Retro värre.

Kisen och Kepsen var där. Förstod på deras samtal i omklädningsrummet att det var ett segt pass även för dem. Just nu stör jag mig inte det minsta på dem längre. De verkar rent av vara två trevliga kisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar