söndag 15 november 2009

På vernissage med Niklas Eneblom.

Mina förväntningar var, som tidigare sagts, stora på Niklas Enebloms senaste utställning No journeyGalleri Thomassen.

Sex stora och sjutton pyttesmå målningar som berättar varsin historia. En scen ur en film. När du trycker på paus. Målningar döpta som filmtitlar. Vad sägs om The easiest dance, No journey och Deliverance.



Jag var inte ensam om att begå misstaget. Att gå fram nära nära. För att betrakta de små målningarna. Efter en liten stund märkte jag att målningarna hellre skulle ses på lite håll. Så det är ett tips. Att backa ett steg eller två.

Niklas utställning uppfyllde alla mina förväntningar. Och jag var ytterst nära att slå till på en av de små. Och kanske gör jag det när jag tar svängen förbi nästa gång. För det kommer jag. Utställningen pågår till den åttonde december så jag har ju lite tid på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar