onsdag 18 november 2009

Våldtäktsmannen från mars.

Den låt som DMU är mest stolta över att han skrivit tillsammans är tveklöst Våldtäktsmannen från mars. Åtminstone enligt biografin. I boken står det att det är en rolig och absurd låt med en fräck melodi. Som sagt, de hade väldigt lite självinsikt dessa båda pågar.



Enligt biografin skrevs den efter sedvanligt inhandlande av blandgodis i Villan kiosken. Vi om känner till hålan Ängelholm vet precis vilken kiosk de syftar på. Låten innehåller två starka ackord och är därför oerört medryckande. Eller trots det.

Texten lyder.

Han är efter dig
han är efter mig
våldtäktsmannen från mars

Han vill tugga mig
han vill gnugga dig
våldtäktsmannen från mars

En vitlökspress
en massa stress
vitlöksmannen från mars

Han e tv-star
liknar tomtefar
våldtäktsmannen från mars

Infiltrerar oss
penetrerar oss
våltäktsmannen från mars

En dum refräng
e vår poäng
våldtäktsmannen från mars

Har ni nånsin känt er lurade
vi har
våldtäktsmannen från mars

Han e efter dig
han e efter mig
våldtäktsmannen från mars

Text och musik: Mikael Ekström & Joakim Larsson

1 kommentar:

  1. Jag får någon konstig Mange Scmidt-melodi i huvudet när jag läser texten. Men misstänker att det inte riktigt är samma genre.

    SvaraRadera