måndag 16 november 2009

Jag vill inte börja jobba.

Så här på kvällskvisten är det läge att fortsätta följetongen om DMU:s uppgång och fall. Det blir ett inlägg av det kortare slaget då det skrivs från min iPhone. Ni får helt enkelt hålla tillgodo med det. Ja du också Camilla, som gillar mina mer textintensiva inlägg.

Det var strax innan julen åttionio som namnet Den Mediterande Uttern kom till. Och det var Jocke, bandets sångare som kläckte namnet. Var inspirationen kom ifrån har jag ingen aning om, men det lät fint på något vis. Vid det här laget kunde Ekis inte spela ett enda ackord, så han gjorde slag i saken och investerade i en ackordbok. Under jullovet övade han så fort han kom åt. Och övning ger som sagt färdighet. När lovet var till ända hade han lärt sig inte mindre än åtta ackord. Någon låt hade han dock inte lärt sig. Han hade försökt sig på "Fjäril vingar syns vid Haga", men var chanslös.

I februari började DMU repa regelbundet och kort därefter skrev Ekis bandets första låt. "Jag vill inte börja jobba." Ett bra avslut på ett inlägg med en rubrik med samma namn.

1 kommentar:

  1. Den skrevs av både Jocke och Ekis!! Under det första repet!! Så det så :)

    SvaraRadera