torsdag 12 november 2009

The Mighty Teachers.

Micke har nog levt med rockstjärnedrömmen i hela sitt liv, men det var först på gymnasiet den tog verklig fart. Han insåg väl att det förmodligen var det bästa sättet att träffa brudar på. Och om möjligt få en portion stjärnglans i sitt liv. För något instrument trakterade han inte vid den här tidpunkten. Tillsammans med Jocke startade han i alla fall gruppen DMU, eller Den Mediterande Uttern som förkortningen stod för. Det är en historia i sig och det är faktiskt underligt att jag inte berättat den tidigare på bloggen. Men historien om DMU får ligga till sig en stund till. För nu är det en helt annan anledning som föranledde detta inlägg. Men lugn, bara lugn, den kommer.

Tidigare idag surfade jag in på Mickes Facebook-sida. Jag fick då se länken till hans nya musikprojekt. The Mighty Teachers. Och jag blev så glad över att se att de har en hemsida och allt. Seriöst. Fast skenet bedrar så klart. Mickes styrka har aldrig varit gitarrspelandet. Inte heller rösten. Än mindre låtskrivandet. Men han har ett stort hjärta till allt han företar sig. Och han gör det med enormt engagemang. Och framförallt så gör han det. Till skillnad från så många andra som låter rock'n'roll-drömmen förbli just en dröm.

Härmed är The Mighty Teachers och Den Mediterande Uttern introducerade på bloggen. Räkna med fler inlägg.

2 kommentarer:

  1. till min vän peder/jonas
    känns lite underligt att kommentera ett inlägg som handlar om mig själv, men frånvaron av självkritik är väl det som jag har mest gemensamt med mina idoler som Paul Stanley och Gene Simmons. vill bara meddela att den mediterande utterns biografi har fått sig en ansiktslyftning, den är utökad med flera sidor och redigerad totalt, säg till när du vill designa en ny upplaga / ekis/micke

    SvaraRadera