torsdag 12 november 2009

Fotograf Pär Bäckstrand på besök.

Igår fick jag ett trevligt besök på morgonen. Fotografen, tillika smålänningen Pär Bäckstrand var och hälsade på i Göteborg. Fast han bor i Stockholm sedan flera år. Det är ju där som det händer. Vi fick genast en massa beröringspunkter vid sidan av fotografi att snacka om. Det visade sig att vi båda har ett stort musikintresse. Jag slängde ur mig att min kusin bor i Växjö och spelar i hårdrocksbandet Bullet. Och Pär responderade att Bullet är det bästa Växjö har att erbjuda just nu. Och jag kunde ju inte mer än att hålla med. Fast när jag berättade det för Aludd på lunchen, var hans kommentar att Bullet bara var det näst bästa. Det bästa var vägen därifrån. Växjö är väl inte världens metropol kan jag förmoda. Oavsett är Pär en ruskigt duktig fotograf. Kolla in honom alla reklamare. Ni andra med för den delen.

1 kommentar:

  1. Pär är en av Sveriges skickligaste och mest abitiösa fotografer. Roligt att du träffat honom./Siss

    SvaraRadera