måndag 9 november 2009

Ordningen är återställd.

Kisen och Kepsen är tillbaka. Det visade sig att Kisen inte mått så bra under förra veckan. Någon svinis verkade det inte vara tal om. Kanske en lättare förkylning. Och kan inte Kisen träna, så kan inte Kepsen det heller.

Förövrigt tycker jag att de har lugnat ner sig betydligt. Behovet av uppmärksamhet verkar ha avtagit, vilket är väldigt skönt. Det var till och med så att när Kisen var färdigrodd, slängde han ur sig frågan, "kan du snacka, eller är du inte riktigt klar än ...".

Jag hade faktiskt inte räknat med att Lonny och Bobby skulle dyka upp någon mer gång, men döm av min förvånan när Bobby, med en stor träningstrunk över axeln anlände ett par minuter innan det automatiskta låset öppnades. Bara minuten efter dök även Lonny upp.

Jag kanske hade en något nedlåtande ton om dessa båda herrar i min introduktion av dem. Och jag kan väl inte sticka under stolen att det var medvetet. Jag försökte helt enkelt vara rolig på deras bekostnad. Ber om ursäkt för detta. Jag tycker faktiskt att de verkar vara två rätt sköna lirare. Därmed inte sagt att det jag skrev inte stämmer.

Lill-Klas fanns på plats den här morgonen han med. Även han dök upp innan låset gick upp. Jag tror faktiskt vi var upp mot tio personer som stod och väntade den här morgonen. Lill-Klas verkar ha förstått att det inte finns någon anledning att tävla. Jag tror faktiskt att han valde löparbandet framför trampmaskinen. Fast jag vet inte så noga. Hade inte direkt koll på honom.

Som ni kanske har förstått av detta mer informativa än roliga inlägg så hände det inga extravaganta händelser denna morgon. Det är möjligt att jag lägger inläggen från träningen på is ett tag. Om nu inte Kisen skulle få för sig att släppa på munlädret igen.

1 kommentar: